I. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW/ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Wniosek o wymeldowanie decyzją administracyjną z miejsca pobytu stałego lub czasowego składa się w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości, w której zamieszkuje osoba ubiegająca się o zameldowanie.
Wniosek można złożyć w:
Urzędzie Gminy Sieroszewice
Sieroszewice ul. Ostrowska 65
pok. nr 4
tel. +48 62 739 60 76 wew. 334
Godziny przyjmowania interesantów:
poniedziałek 9:00 – 17:00
wtorek - piątek 7:30 – 15:30
PODSTAWA PRAWNA:
1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1397 ze zm.);
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz 256);
3. Ustawa z dnia 16.11.2006 r. o płacie skarbowej ( t. j . Dz. U. z 2019 r. poz. 1000 ze zm.).
II . KTO MOŻE WYSTĄPIĆ Z WNIOSKIEM / ZAINICJOWAĆ SPRAWĘ:
Podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu.
III . WYMAGANE DOKUMENTY:
- Wniosek o wymeldowanie,
- Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (oryginał do wglądu) tj. w szczególności: akt notarialny, umowa cywilnoprawna, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu,
- Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej 10 zł za wydanie decyzji administracyjnej,
- Potwierdzenie wniesienia opłaty za pełnomocnictwo jeśli strona działa przez pełnomocnika oraz oryginał pełnomocnictwa,
- Inne istniejące dokumenty, np. wyrok rozwodowy, wyrok eksmisyjny, protokół komorniczy czy inne rozstrzygnięcia potwierdzające stan faktyczny w sprawie.
IV. OPŁATY:
- za wydanie decyzji administracyjnej -10 zł ,
- za pełnomocnictwo, gdy strona działa przez pełnomocnika - 17 zł (oprócz zwolnionych z tego obowiązku wstępnych, zstępnych, powinowatych)
Wpłaty można dokonać w kasie Urzędu Gminy Sieroszewice lub na konto Urzędu:
URZĄD GMINY SIEROSZEWICE
Bank Spółdzielczy Rososzyca
59 8431 0008 0100 0130 2000 0003 z dopiskiem „Opłata skarbowa”
V. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Przeprowadzenie postępowania administracyjnego i wydanie decyzji administracyjnej odbywa się zgodnie z terminami określonymi w KPA.
VI. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych.
VII. TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie od decyzji administracyjnej wnosi się do Wojewody Wielkopolskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji – za pośrednictwem organu I instancji.
Dokumenty do pobrania:
|