I. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW/ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Wniosek o wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności wydaje się w organie gminy.
Wniosek można złożyć w:
Urzędzie Gminy Sieroszewice
Sieroszewice ul. Ostrowska 65
pok. nr 4
tel. +48 62 739 60 76 wew. 334
PODSTAWA PRAWNA:
1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1397 ze zm.);
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz 2096 ze zm.);
3. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz 700 ze zm.);
4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz 1000 ze zm.);
5. Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019r. o przedkładaniu niektórych dokumentów urzędowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz 860 ze zm.).
II . KTO MOŻE WYSTĄPIĆ Z WNIOSKIEM / ZAINICJOWAĆ SPRAWĘ:
Organ administracji publicznej wydaje zaświadczenie na wniosek zainteresowanej osoby złożony w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne.
Wniosek można złożyć w następującej formie:
- osobiście w Urzędzie Gminy,
- listownie przez operatora pocztowego,
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej - platformy ePUAP.
Wydanie zaświadczenia moża rówież uzyskać przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem szczególnym, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu lub paszportu.
Godziny przyjmowania interesantów:
poniedziałek 9:00 – 17:00 wtorek - piątek 7:30 – 15:30
III . WYMAGANE DOKUMENTY:
- wniosek o wydanie zaświadczenia,
- dowód osobisty lub paszport,
- w przypadku zaświadczenia, że w lokalu nikt nie jest zameldowany - do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu* (tylko w przypadku, gdy właściciel nie był zameldowany w tym lokalu)
- oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwao wydanie zaświadczenia, jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika.
* oryginał dokumentu do wglądu tj. akt notarialny, umowa cywilnoprawna, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu
W przypadku ubiegania się o wielojęzyczny standardowy formularz – tłumaczenie pomocnicze do urzędowego zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały lub zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy:
- wniosek o wydanie wielojęzycznego standartowego formularza,
- dowód osobisty lub paszport,
- oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika,
- oryginał dowodu uiszczenia opłaty lub wydruk (skan wydruku) przelewu bankowego.
IV. OPŁATY:
- za wydanie zaświadczenia np. o zameldowaniu, wymeldowaniu, braku osób zameldowanych w lokalu- 17 zł,
- za udzielenie pełnomocnictwa - 17 zł,
- za wielojęzyczny standardowy formularz – tłumaczenie pomocnicze do urzędowego zaświadczenia – 17 zł
Zwolnienia z opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia określa ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej.
Zwolnione z opłaty skarbowej jest złożenie do sprawy dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Opłaty można dokonać w kasie Urzędu Gminy lub bezgotówkowo na rachunek bankowy:
Bank Spółdzielczy Rososzyca 59 8431 0008 0100 0130 2000 0003
V. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Zaświadczenie wydaje się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni.
VI. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych
VII. TRYB ODWOŁAWCZY:
Nie przysługuje
Dokumenty do pobrania: Wniosek o zaświadczenie o zameldowaniu - pdf. Wniosek o zaświadczenie o wspólnym zameldowaniu - pdf. Wniosek o wydanie wielojęzycznego formularza tłumaczenia urzędowego - pdf. Pełnomocnictwo - pdf. |