I.  CZYM JEST REJESTR DANYCH KONTAKTOWYCH OSÓB FIZYCZNYCH (RDK)?

Rejestr Danych Kontaktowych to baza, dzięki której masz pewność, że administracja publiczna ma dostęp do Twoich aktualnych danych kontaktowych. Po co administracji Twoje dane kontaktowe? Pozwalają na szybki i skuteczny kontakt z Tobą, by powiadomić Cię o np.:

  • dokumentach gotowych do odbioru,
  • rozpatrzeniu złożonych wniosków,
  • potrzebie uzupełnienia dokumentów lub informacji w Twoich sprawach, prowadzonych w urzędach.

Rejestr Danych Kontaktowych nie będzie używany do rozsyłania informacji marketingowych ani reklam, ale wyłącznie do informowania o sprawach bezpośrednio dotyczących danej osoby. Dane osób w RDK są bezpieczne. Dostęp do nich mają tylko administracja publiczna i podmioty realizujące zadania publiczne. 

Rejestr Danych Kontaktowych gromadzi:

  • imię i nazwisko,
  • numer PESEL,
  • numer telefonu komórkowego,
  • adres poczty elektronicznej.

II. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW/ZAŁATWIENIA SPRAWY:


Wniosek o przekazanie, aktualizację lub usunięcie danych kontaktowych składa się w organie dowolnej gminy na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej:

1. Osobiście w formie papierowej,

Wniosek można złożyć w:

Urzędzie Gminy Sieroszewice

Sieroszewice ul. Ostrowska 65

pok. nr 4

tel. +48 62 739 60 76 wew. 334

lub w dowolnym urzędzie gminy niezależnie od miejsca zameldowania. Należy wypełnić osobiście wniosek o przekazanie, aktualizację lub usunięcie danych kontaktowych i przekazać urzędnikowi swoje dane kontaktowe – numer telefonu komórkowego i/lub adres e-mail. Po wprowadzeniu danych do RDK przez urzędnika należy je potwierdzić kodami otrzymanymi w SMS-ie lub e-mailu. Można to zrobić również online np. po powrocie do domu (kody ważne są przez 24 h). Wtedy należy skorzystać z usługi Potwierdź swoje dane kontaktowe w Rejestrze Danych Kontaktowych (RDK).

2. Samodzielnie przez osobę fizyczną, przy użyciu usługi online udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji - trzeba posiadać profil zaufany lub e-dowód i skorzystać z usługi dostępnej na stronie: https://www.gov.pl/web/gov/skorzystaj-z-rejestru-danych-kontaktowych-rdk. (ePUAP).

 

PODSTAWA PRAWNA:

1.  Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne;

2. Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie rejestru danych kontaktowych.

 

III. KTO MOŻE WYSTĄPIĆ Z WNIOSKIEM / ZAINICJOWAĆ SPRAWĘ:

Przekazanie danych  do Rejestru Danych Kontaktowych jest dobrowolne. Osoba przekazuje swoje dane kontaktowe: numer telefonu lub adres e-mail lub oba. Sama decyduje, które dane podaje i jak długo będą one przechowywane w rejestrze. Może je w każdej chwili zmienić lub usunąć.

Dane do Rejestru Danych Kontaktowych może przekazać osoba posiadająca nr PESEL, która jest osobą pełnoletnią posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych.

 

Godziny przyjmowania interesantów:

poniedziałek 9:00 – 17:00
wtorek - piątek 7:30 – 15:30

 

UWAGI:

Podstawą przetwarzania danych osobowych w rejestrze danych kontaktowych jest zgoda osoby, której dane dotyczą.

Dane kontaktowe nie są wykorzystywane w celu kontaktu z osobami fizycznymi w zakresie związanym z prowadzoną przez nie działalnością gospodarczą.

Przekazywane dane są wprowadzane do rejestru danych kontaktowych po potwierdzeniu ich poprawności oraz przyporządkowaniu do osoby, której dane dotyczą, realizowanym przy użyciu jednorazowego kodu wysłanego odpowiednio na przekazany do tego rejestru adres poczty elektronicznej lub numer telefonu komórkowego ( przekazany kod ważny jest przez 24 godziny).

W przypadku zmiany numeru PESEL, imienia, nazwiska w rejestrze PESEL, dane te zostaną automatycznie zaktualizowane w rejestrze danych kontaktowych. Dotychczasowe dane zostaną usunięte po upływie czterech miesięcy od ich zmiany w rejestrze PESEL

Dane kontaktowe podlegają usunięciu z rejestru danych kontaktowych - z mocy prawa – na podstawie przekazanej przez rejestr PESEL informacji o zgonie osoby fizycznej, której te dane dotyczą.

 

IV. WYMAGANE DOKUMENTY:

1. Wypełniony wniosek o przekazanie, aktualizację lub usunięcie danych kontaktowych w rejestrze danych kontaktowych (do pobrania w Urzędzie Gminy lub poniżej). 

2. Do wglądu dowód osobisty.

 

V. OPŁATY:

Usługa jest bezpłatna

 

VI. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Jeśli wpisujesz lub zmieniasz dane kontaktowe – będą one dostępne w RDK od razu po ich potwierdzeniu kodem.

Jeśli usuwasz dane – zostaną one usunięte natychmiast. Nie musisz ich potwierdzać (nie dostaniesz żadnego kodu potwierdzającego).

 

VII.  JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:

Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych

 

VIII. TRYB ODWOŁAWCZY:

Brak

 

Dokumenty do pobrania:

Wniosek o przekazanie, aktualizację lub usunięcie danych kontaktowych w rejestrze danych kontaktowych - pdf.

 

Opublikowane przez: Roman Sodolski | Autor: Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych - Roman Sodolski | Data wprowadzenia: 2020-01-24 19:21:24 | Data modyfikacji: 2021-11-08 16:23:55.

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

 Informacja o przetwarzaniu danych osobowych - pdf.

Opublikowane przez: Roman Sodolski | Autor: Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych - Roman Sodolski | Data wprowadzenia: 2020-02-08 00:05:47 | Data modyfikacji: 2020-02-08 00:07:15.

Zobacz:
 Dowód osobisty - wniosek o wydanie dokumentu .  Dowód osobisty - odbiór gotowego dokumentu .  Dowód osobisty - zawiadomienie o utracie/uszkodzeniu dokumentu .  Dowód osobisty - zawieszanie i cofanie zawieszenia certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego .  Dowód osobisty - zgłoszenie nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych (kradzież tożsamości) .  Rejestr Danych Kontaktowych - przekazanie/aktualizacja/usunięcie danych kontaktowych .  Zameldowanie na pobyt stały obywateli polskich .  Zameldowanie na pobyt czasowy obywateli polskich .  Zameldowanie na pobyt czasowy cudzoziemców .  Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub czasowego, zgłoszenie wyjazdu za granice Rzeczypospolitej Polskiej oraz zgłoszenie powrotu wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej trwającego ponad 6 miesięcy .  Wymeldowanie decyzją administracyjną z miejsca obytu stałego lub czasowego .  Zaświadczenia z akt ewidencji ludności .  Udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców lub rejestru Pesel .  Udostępnianie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi .  Udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych .  Wpisanie wyborcy do rejestru wyborców .  Nadanie numeru Pesel .  Wpisanie wyborcy do spisu wyborców .  Reklamacje na nieprawidłowości w rejestrze wyborców  .  Przyjmowanie i rozpatrywanie zawiadomień o zamiarze zorganizowania zgromadzenia  .  Pozwolenie na przeprowadzenie zbiórki publicznej . 
Data wprowadzenia: 2020-02-08 00:05:47
Data modyfikacji: 2020-02-08 00:07:15
Autor: Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych - Roman Sodolski
Opublikowane przez: Roman Sodolski