I. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW/ZAŁATWIENIA SPRAWY:


Wniosek o zameldowanie na pobyt czasowy składa się w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości, w której zamieszkuje osoba ubiegająca się o zameldowanie.

1. Osobiście w formie papierowej,

2. W formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej (za pośrednictwem portalu ePUAP).

 

Wniosek można złożyć w:

Urzędzie Gminy Sieroszewice

Sieroszewice ul. Ostrowska 65

pok. nr 4

tel. +48 62 739 60 76 wew. 334

PODSTAWA PRAWNA:

1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1397 ze zm.);

2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. poz. 2411)

3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz 2096 ze zm.);

4. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz 700 ze zm.);

 

II . KTO MOŻE WYSTĄPIĆ Z WNIOSKIEM / ZAINICJOWAĆ SPRAWĘ:

Cudzoziemiec - obywatel innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatel państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatel Konfederacji Szwajcarskiej oraz członek rodziny takiego cudzoziemca nie będący obywatelem ww. państw który zamierza przebywać w Polsce dłużej niż 3 miesiące, musi się zameldować. Pozostali cudzoziemcy maja obowiązek zameldowania się jeżeli ich pobyt jest dłuższy niż 30 dni.

Cudzoziemiec bedący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa EFTA lub Szwajcarii albo członkiem rodziny takiego cudzoziemca - ma 30 dni na zgłoszenie nowego miejsca zamieszkania (licząc od dnia przybycia do tego miejsca). Jeśli cudzoziemiec jest obywatelem innego państwa - ma na zgłoszenie 4 dni).

Jeśli pobyt w Polsce będzie krótszy niż 30 dni, nie ma obowiazku się meldować.

Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.

Potwierdzenia pobytu czasowego osoby zgłaszającej pobyt czasowy dokonuje właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu na formularzu zgłoszenia pobytu czasowego.

 

Godziny przyjmowania interesantów:

poniedziałek 9:00 – 17:00
wtorek - piątek 7:30 – 15:30

 

III . WYMAGANE DOKUMENTY:

  1. Formularz „zgłoszenie pobytu czasowego”,
  2. Cudzoziemiec będący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatelem państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej dokonujący zameldowania na pobyt czasowy, przedstawia ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo,
  3. Członek rodziny cudzoziemca, o którym mowa w pkt 2, niebędący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatelem państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej przedstawia:
    - ważny dokument podróży oraz ważną kartę stałego pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej albo ważną kartę pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej, a gdy brak takiej możliwości – przedstawia inny dokument potwierdzający, że jest on członkiem rodziny obywatela Unii Europejskiej,
  4. Cudzoziemiec niewymieniony w pkt 2 i 3 przedstawia ważny dokument podróży oraz:
  • wizę,
  • gdy cudzoziemiec przebywa na terytorium RP na podstawie art. 108 ust.1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach  na podstawie umieszczonego w dokumencie podróży odcisku stempla, który potwierdza złożenie wniosku o udzielenie zezwolenia na pobyt czasowy,
  • kartę pobytu,
  • dokument „zgoda na pobyt tolerowany” albo zezwolenie na pobyt czasowy,
  • zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej lub decyzję o nadaniu statusu uchodźcy w RP,
  • udzieleniu w RP ochrony uzupełniającej, zgody na pobyt ze względów humanitarnych albo zgody na pobyt tolerowany

    5. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (oryginał do wglądu) tj. w szczególności: akt notarialny, umowa cywilnoprawna, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu,

     6. Pełnomocnictwo (w przydadku dokonywania zameldowania przez pełnomocnika).

IV. OPŁATY:

17 zł od pełnomocnictwa. Opłata nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, rodzeństwu lub dziadkom.

 

V. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:


Niezwłocznie, z chwilą przyjęcia zgłoszenia meldunkowego.

Organ dokonujący zameldowania na pobyt czasowy wydaje osobie, na jej wniosek, zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy płatne 17 zł poza zwolnieniami ustawowymi na podstawie art. 2 ustawy o opłacie skarbowej.

VI.  JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:

Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych

 

VII. TRYB ODWOŁAWCZY:

Nie przysługuje

 

Dokumenty do pobrania:

Formularz zgłoszenia pobytu czasowego - pdf.

Pełnomocnictwo - pdf.

 

Opublikowane przez: Roman Sodolski | Autor: Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych - Roman Sodolski | Data wprowadzenia: 2020-01-30 19:51:53 | Data modyfikacji: 2020-09-03 14:28:03.

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

 Informacja o przetwarzaniu danych osobowych - pdf.

Opublikowane przez: Roman Sodolski | Autor: Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych - Roman Sodolski | Data wprowadzenia: 2020-02-05 21:21:58 | Data modyfikacji: 2020-02-05 21:42:14.

Zobacz:
 Dowód osobisty - wniosek o wydanie dokumentu .  Dowód osobisty - odbiór gotowego dokumentu .  Dowód osobisty - zawiadomienie o utracie/uszkodzeniu dokumentu .  Dowód osobisty - zawieszanie i cofanie zawieszenia certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego .  Dowód osobisty - zgłoszenie nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych (kradzież tożsamości) .  Rejestr Danych Kontaktowych - przekazanie/aktualizacja/usunięcie danych kontaktowych .  Zameldowanie na pobyt stały obywateli polskich .  Zameldowanie na pobyt czasowy obywateli polskich .  Zameldowanie na pobyt czasowy cudzoziemców .  Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub czasowego, zgłoszenie wyjazdu za granice Rzeczypospolitej Polskiej oraz zgłoszenie powrotu wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej trwającego ponad 6 miesięcy .  Wymeldowanie decyzją administracyjną z miejsca obytu stałego lub czasowego .  Zaświadczenia z akt ewidencji ludności .  Udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców lub rejestru Pesel .  Udostępnianie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi .  Udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych .  Wpisanie wyborcy do rejestru wyborców .  Nadanie numeru Pesel .  Wpisanie wyborcy do spisu wyborców .  Reklamacje na nieprawidłowości w rejestrze wyborców  .  Przyjmowanie i rozpatrywanie zawiadomień o zamiarze zorganizowania zgromadzenia  .  Pozwolenie na przeprowadzenie zbiórki publicznej . 
Data wprowadzenia: 2020-02-05 21:21:58
Data modyfikacji: 2020-02-05 21:42:14
Autor: Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych - Roman Sodolski
Opublikowane przez: Roman Sodolski