I. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW/ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Wniosek o wpis do rejestru wyborców Gminy Sieroszewice składa sie do organu gminy, na terenie której stale zamieszkuje wyborca.

Wniosek można złożyć w:

Urzędzie Gminy Sieroszewice

Sieroszewice ul. Ostrowska 65

pok. nr 4

tel. +48 62 739 60 76 wew. 334

 

PODSTAWA PRAWNA:

1. Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy (t. j. Dz. U. z 2019 poz. 684 ze zm.);

2. Rozporządzenie MSWiA z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (t. j. Dz. U. z 2017 poz. 1316).

3. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 8 listopada 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (Dz. U. z 2018 poz. 2209)

II . KTO MOŻE WYSTĄPIĆ Z WNIOSKIEM / ZAINICJOWAĆ SPRAWĘ:

Z wnioskiem o wpis do rejestru wyborców Gminy Sieroszewice mogą wystąpić:

  • wyborcy stale zamieszkali na terenie gminy Sieroszewice bez zameldowania na pobyt stały,
  • wyborcy nigdzie niezamieszkali, stale przebywający na terenie gminy Sieroszewice,
  • wyborcy stale zamieszkali na terenie gminy Sieroszewice pod innym adresem niż adres zameldowania na pobyt stały w gminie.

UWAGA

Wpis do rejestru wyborców daje możliwość głosowania na terenie gminy Sieroszewice i dotyczy wszystkich wyborów/referendów, nie jest wpisem jednorazowym.

Przepisy nie wskazują terminu, do którego najpóźniej wniosek o wpisanie do rejestru wyborców musi zostać złożony, aby wyborca mógł wziąć udział w wyborach. Jednakże należy mieć na uwadze, że wójt gminy ma 5 dni na rozpatrzenie wniosku.
Można być wpisanym tylko do jednego rejestru - dlatego wyborcy wpisani do rejestru wyborców Gminy Sieroszewice zostaną z urzędu skreśleni z rejestru wyborców w miejscu dotychczasowego stałego zamieszkania.

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:


Z uwagi na fakt, iż zgodnie z art. 20 § 2 Kodeksu wyborczego Wójt Gminy Sieroszewice jest zobligowany przed wydaniem decyzji o wpisaniu do rejestru sprawdzić, czy osoba wnosząca wniosek spełnia warunki stałego zamieszkania na terenie gminy pod oznaczonym adresem należy przedstawić dowody potwierdzające stałe zamieszkiwanie pod wskazanym we wniosku adresem - tytuł prawny do lokalu (akt notarialny, umowa najmu mieszkania), potwierdzenie zameldowania na pobyt czasowy. Wyborca nie posiadający tytułu prawnego do lokalu ani zameldowania na pobyt czasowy dołącza oświadczenie właściciela lub najemcy mieszkania, w którym zamieszkuje potwierdzające pobyt w lokalu oraz dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego właściciela (najemcy) lub inne dokumenty potwierdzające związek z lokalem, w którym ma nastąpić wpisanie do rejestru wyborców np. rachunki dot. przedmiotowego lokalu wystawione na wyborcę ubiegającego się o wpisanie do rejestru, potwierdzenie rozliczenia podatku we Wrocławiu, w którym wyborca wskazał adres zamieszkania na terenie gminy (tylko ta strona PIT-u gdzie jest adres zamieszkania).

W przypadku gdy dowodem na potwierdzenie stałego zamieszkiwania mają być zeznania świadków, należy ze świadkami zgłosić się w tut. Urzędzie celem przesłuchania ich do protokołu.

Wniosek o wpis do rejestru wyborców przesłany e-PUAPEM nie zwalnia z obowiązku wykazania stałego zamieszkiwania pod określonym adresem wna terenie gminy. Również należy dołączyć dodatkowe dokumenty, o których mowa wyżej.

W celu ułatwienia kontaktu można podać numer telefonu.

 

Godziny przyjmowania interesantów:

poniedziałek 9:00 – 17:00
wtorek - piątek 7:30 – 15:30

 

III. WYMAGANE DOKUMENTY:

  • wniosek o wpisanie do rejestru wyborców,
  • kserokopia ważnego dokumentu stwierdzającego tożsamość wyborcy,
  • pisemna deklaracja, w której wnioskodawca podaje swoje obywatelstwo i adres stałego zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
  • dokumenty potwierdzające stałe zamieszkiwanie pod określonym adresem.

     

IV. OPŁATY:

Bez opłat

 

V. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

W ciągu 5 dni wydana zostaje decyzji o wpisaniu bądź odmowie wpisania do rejestru wyborców.

 

VI.  JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:

Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych.

 

VII. TRYB ODWOŁAWCZY:

Na decyzję w sprawie odmowy wpisania do rejestru wyborców przysługuje prawo wniesienia skargi do właściwego dla miejsca zamieszkania wyborcy sądu rejonowego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Wójta Gminy, w terminie 3 dni od dnia doręczenia.

Dokumenty do pobrania:

Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców - pdf.

Deklaracja niezbędna do wpisania wyborcy do rejestru wyborców - pdf.

Oświadczenie właściciela nieruchomości o zamieszkaniu osoby ubiegającej sie o wpis do rejestru wyborców - pdf.

 

Opublikowane przez: Roman Sodolski | Autor: Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych - Roman Sodolski | Data wprowadzenia: 2020-03-23 17:05:19 | Data modyfikacji: 2020-03-24 11:32:29.

Zobacz:
 Dowód osobisty - wniosek o wydanie dokumentu .  Dowód osobisty - odbiór gotowego dokumentu .  Dowód osobisty - zawiadomienie o utracie/uszkodzeniu dokumentu .  Dowód osobisty - zawieszanie i cofanie zawieszenia certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego .  Dowód osobisty - zgłoszenie nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych (kradzież tożsamości) .  Rejestr Danych Kontaktowych - przekazanie/aktualizacja/usunięcie danych kontaktowych .  Zameldowanie na pobyt stały obywateli polskich .  Zameldowanie na pobyt czasowy obywateli polskich .  Zameldowanie na pobyt czasowy cudzoziemców .  Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub czasowego, zgłoszenie wyjazdu za granice Rzeczypospolitej Polskiej oraz zgłoszenie powrotu wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej trwającego ponad 6 miesięcy .  Wymeldowanie decyzją administracyjną z miejsca obytu stałego lub czasowego .  Zaświadczenia z akt ewidencji ludności .  Udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców lub rejestru Pesel .  Udostępnianie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi .  Udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych .  Wpisanie wyborcy do rejestru wyborców .  Nadanie numeru Pesel .  Wpisanie wyborcy do spisu wyborców .  Reklamacje na nieprawidłowości w rejestrze wyborców  .  Przyjmowanie i rozpatrywanie zawiadomień o zamiarze zorganizowania zgromadzenia  .  Pozwolenie na przeprowadzenie zbiórki publicznej . 
Data wprowadzenia: 2020-03-23 17:05:19
Data modyfikacji: 2020-03-24 11:32:29
Autor: Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych - Roman Sodolski
Opublikowane przez: Roman Sodolski