I. CZYM JEST REJESTR DANYCH KONTAKTOWYCH OSÓB FIZYCZNYCH (RDK)? Rejestr Danych Kontaktowych to baza, dzięki której masz pewność, że administracja publiczna ma dostęp do Twoich aktualnych danych kontaktowych. Po co administracji Twoje dane kontaktowe? Pozwalają na szybki i skuteczny kontakt z Tobą, by powiadomić Cię o np.:
Rejestr Danych Kontaktowych nie będzie używany do rozsyłania informacji marketingowych ani reklam, ale wyłącznie do informowania o sprawach bezpośrednio dotyczących danej osoby. Dane osób w RDK są bezpieczne. Dostęp do nich mają tylko administracja publiczna i podmioty realizujące zadania publiczne. Rejestr Danych Kontaktowych gromadzi:
II. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW/ZAŁATWIENIA SPRAWY:
1. Osobiście w formie papierowej, Wniosek można złożyć w: Urzędzie Gminy Sieroszewice Sieroszewice ul. Ostrowska 65 pok. nr 4 tel. +48 62 739 60 76 wew. 334 lub w dowolnym urzędzie gminy niezależnie od miejsca zameldowania. Należy wypełnić osobiście wniosek o przekazanie, aktualizację lub usunięcie danych kontaktowych i przekazać urzędnikowi swoje dane kontaktowe – numer telefonu komórkowego i/lub adres e-mail. Po wprowadzeniu danych do RDK przez urzędnika należy je potwierdzić kodami otrzymanymi w SMS-ie lub e-mailu. Można to zrobić również online np. po powrocie do domu (kody ważne są przez 24 h). Wtedy należy skorzystać z usługi Potwierdź swoje dane kontaktowe w Rejestrze Danych Kontaktowych (RDK). 2. Samodzielnie przez osobę fizyczną, przy użyciu usługi online udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji - trzeba posiadać profil zaufany lub e-dowód i skorzystać z usługi dostępnej na stronie: https://www.gov.pl/web/gov/skorzystaj-z-rejestru-danych-kontaktowych-rdk. (ePUAP).
PODSTAWA PRAWNA: 1. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne; 2. Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie rejestru danych kontaktowych.
III. KTO MOŻE WYSTĄPIĆ Z WNIOSKIEM / ZAINICJOWAĆ SPRAWĘ: Przekazanie danych do Rejestru Danych Kontaktowych jest dobrowolne. Osoba przekazuje swoje dane kontaktowe: numer telefonu lub adres e-mail lub oba. Sama decyduje, które dane podaje i jak długo będą one przechowywane w rejestrze. Może je w każdej chwili zmienić lub usunąć. Dane do Rejestru Danych Kontaktowych może przekazać osoba posiadająca nr PESEL, która jest osobą pełnoletnią posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych.
Godziny przyjmowania interesantów: poniedziałek 9:00 – 17:00
UWAGI: Podstawą przetwarzania danych osobowych w rejestrze danych kontaktowych jest zgoda osoby, której dane dotyczą. W przypadku zmiany numeru PESEL, imienia, nazwiska w rejestrze PESEL, dane te zostaną automatycznie zaktualizowane w rejestrze danych kontaktowych. Dotychczasowe dane zostaną usunięte po upływie czterech miesięcy od ich zmiany w rejestrze PESEL Dane kontaktowe podlegają usunięciu z rejestru danych kontaktowych - z mocy prawa – na podstawie przekazanej przez rejestr PESEL informacji o zgonie osoby fizycznej, której te dane dotyczą.
IV. WYMAGANE DOKUMENTY: 1. Wypełniony wniosek o przekazanie, aktualizację lub usunięcie danych kontaktowych w rejestrze danych kontaktowych (do pobrania w Urzędzie Gminy lub poniżej). 2. Do wglądu dowód osobisty.
V. OPŁATY: Usługa jest bezpłatna
VI. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY: Jeśli wpisujesz lub zmieniasz dane kontaktowe – będą one dostępne w RDK od razu po ich potwierdzeniu kodem. Jeśli usuwasz dane – zostaną one usunięte natychmiast. Nie musisz ich potwierdzać (nie dostaniesz żadnego kodu potwierdzającego).
VII. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA: Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych
VIII. TRYB ODWOŁAWCZY: Brak
Dokumenty do pobrania: |
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCHInformacja o przetwarzaniu danych osobowych - pdf. |
Data modyfikacji: 2020-02-08 00:07:15
Autor: Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych - Roman Sodolski
Opublikowane przez: Roman Sodolski